Maksymalnie 11 zespołów w Nice PLŻ i PLŻ 2!

Zdjęcie okładkowe artykułu: WP SportoweFakty / Adrian Skorupski /
WP SportoweFakty / Adrian Skorupski /
zdjęcie autora artykułu

Minął okres, w którym zespoły mogły odwoływać się od negatywnych decyzji Komisji Licencyjnej odmawiających im prawa udziału w rozgrywkach sezonu 2016.

Tylko 11 zespołów I i II ligi widnieje na liście podmiotów, które otrzymały prawo startu w rozgrywkach sezonu 2016 udostępnionej przez Polski Związek Motorowy. Wszystko wskazuje na to, że ta lista jest już zamknięta. Prezydium Zarządu Głównego PZM odrzuciło odwołanie Łączyńscy-Carbon Startu i gnieźnieńskiego zespołu zgodnie z przepisami nie zobaczymy w nowym sezonie. KMŻ Motor Lublin w ogóle nie skorzystał z możliwości złożenia odwołania. Podobnie wygląda sprawa z PSŻ Poznań.

Gdyby sezon zaczynał się już jutro, to w I lidze wystartowałoby sześć klubów. O jeden mniej w II lidze. To pokazuje jak wielki kryzys przechodzą kluby niższego szczebla. Warto w tym momencie zaznaczyć, że na liście jest Stal Rzeszów, która do końca lutego ma czas na podpisanie ugód z zawodnikami. Niepokojące sygnały z Rzeszowa dochodzą od dawna. Przed zakończeniem procesu licencyjnego nie udało się zebrać kwoty 2 milionów złotych, gwarantującej start w Ekstralidze. Dług ten trzeba będzie spłacać w ratach. Jest jednak mało prawdopodobne, że się to uda. O tym jak trudno jest spłacać zaległości, a jednocześnie startować w lidze przekonał się Start Gniezno. Słabe wyniki przełożyły się na niższą frekwencję, a to z kolei na lukę w budżecie.

Zakładając jednak, że Stal Rzeszów podejmie wyzwanie i wystartuje w sezonie 2016, to łącznie na liście będzie jedenaście zespołów. To za dużo na jedną klasę rozgrywek, ale za mało, żeby podzielić drużyny na dwie ligi. Właśnie dlatego już wkrótce planowane jest spotkanie Głównej Komisji Sportu Żużlowego z klubami ligowymi i dyskusja nad połączeniem obu lig. Ta decyzja wydaje się być przesądzona. Niewiadomą pozostaje jedynie to, w jaki sposób zespoły zostaną podzielone na grupy.

Interesujesz się żużlem? Kochasz czarny sport? Wypełnij ankietę!

Źródło artykułu:
Komentarze (18)
12345
27.12.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Jak łączyć w jednej lidze kluby z budżetami 2-3 miliony jak w obecnej 1 lidze z klubami na poziomie 400-600 tysięcy jak w II lidze? Lepiej więc nie łączyć tych lig. Jeżeli ostatecznie będzie 10 Czytaj całość
avatar
pojawiam sie i znikam
25.12.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Polaczmy teraz ligi i co dalej? Licencje dostał Rawicz, ktory ledwo kleił budżet na starty w 2 lidze, ze składem który wygrał tam chyba jeden (?) mecz. Licencje dostało też Opole które na podob Czytaj całość
avatar
yes
24.12.2015
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
"Najlepsza żużlowa liga Świata" znaczy teraz zatrudniającą najlepszych i najlepiej opłacanych. Są kłopoty ze skompletowaniem składu ekstraligi oraz przeprowadzeniem niższych rozgrywek.  
fan-speedwaya
24.12.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Połączenie lig to dobry pomysl przynajmniej bedzie większa liczba spotkań.w spotkaniach mocnych drużyn ze słabszymi te pierwsze mogą wystawic slabsze sklady aby nie było wysokich wygranych i na Czytaj całość
takinowy
24.12.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Po co grupy? Wystarczy zrezygnować z PO, albo po prostu wprowadzić regularne rozrywki CO TYDZIEŃ a nie raz w miesiącu i jazda. Lista zawodników jest spora i spokojnie wystarczy na szerszą ławkę Czytaj całość