Rada Nadzorcza nic nie odrzucała - rozmowa z Romanem Ludwiczukiem, prezesem Polskiego Związku Koszykówki

Stanisław Trojanowski w zarządzie Polskiej Ligi Koszykówki, nowa umowa pomiędzy PZKosz. a PLK oraz kontrowersyjna sprawa działu marketingu PLK - o tym wszystkim rozmawialiśmy z Romanem Ludwiczukiem, prezesem PZKosz. i przewodniczącym rady nadzorczej PLK.

W tym artykule dowiesz się o:

Patryk Kurkowski: Jak doszło do tego, że Stanisław Trojanowski został członkiem zarządu PLK?

Roman Ludwiczuk: - Prezes Jacek Jakubowski wystąpił z wnioskiem do Rady Nadzorczej o powołanie prokurenta lub trzeciego członka, bo na zwolnieniu lekarskim przebywa Grzegorz Bachański.

Mówi pan, że Jacek Jakubowski wystąpił z wnioskiem. To jest jednak niezgodne z kodeksem spółek handlowych...

- Nie wiem nic na ten temat. Prezes Jakubowski wystąpił z wnioskiem, rada zaś powołała trzeciego członka, zgodnie ze statutem.

Dlaczego właśnie Trojanowski?

- Prezes Jacek Jakubowski zasugerował, wskazał na pana Stanisława Trojanowskiego. Rada Nadzorcza przyjęła propozycję prezesa Jakubowskiego i powołała Trojanowskiego na trzeciego członka zarządu.

Jak długo w zarządzie będzie pan Trojanowski? Czy zaraz po powrocie Grzegorza Bachańskiego zostanie odwołany?

- Pan Trojanowski będzie pełnił swoje obowiązki dopóki pan Bachański przebywa na zwolnieniu. Z tego co wiem, to leczenie jest długotrwałe, a prezesowi Jakubowskiemu chodziło o zachowanie skuteczności działań, mobilności tuż przed sezonem.

Czy to prawda, że Polski Związek Koszykówki podpisał nową, trzyletnią umowę z Polską Ligą Koszykówki?

- Tak, PZKosz. podpisał umowę z PLK.

A czy to prawda, że zawiera ona zapis, że umowę może rozwiązać jedynie PZKosz.?

- To nieprawda. Podpisaliśmy trzyletnią umowę. Formuła jej wypowiedzenia jest taka, że każda ze stron musi złożyć rezygnację z trzymiesięcznym wyprzedzeniem, przy czym nie może się to odbyć w trakcie sezonu, a jedynie na koniec każdego sezonu. Myślę, że jednak nie dojdzie do tego.


Roman Ludwiczuk

Mówi się, że PZKosz. nie zapłacił 200 tysięcy złotych z tytułu podwyższenia kapitału PLK. W umowie natomiast znalazła się opłata właśnie na kwotę 200 tysięcy złotych....

- To nieprawda.

Dlaczego rada nadzorcza nie przyjęła umowy sponsoringowej z jedną z polskich firm bukmacherskich, zarazem nie zgadza się na udostępnienie wyników PLK?

- PLK chce podpisać umowę z jedną z firm w Polsce, które spełnia wszystkie wymogi. Na to jednak zgodę musi wydać Polski Związek Koszykówki, lecz to jest całkiem osobna procedura. Sprawa dotyczy PLK oraz PLKK. Postanowiłem, jako prezes PZKosz., wystąpić do wszystkich prezesów klubów o wyrażenie zgody na umieszczenie ich nazw klubów, a także ich sponsorów tytularnych, w zakładach. To się wydaje jest podstawą do podjęcia takiej decyzji, ponieważ bez ich opinii i zgody, nie wiadomo jak zareagowaliby na to sponsorzy. Czekamy na odpowiedzi do piątku, jeśli kluby się na to zgodzą, to myślę, iż Zarząd PZKosz. również się na to zgodzi.

Dlaczego rada nadzorcza odrzuciła wszystkie projekty działu marketingu PLK m.in. wydanie Skarbu Kibica?

- Rada nadzorcza nie kreuje polityki marketingowej PLK i nic nie odrzucała.

W dziale marketingu miały powstać trzy etaty. Mieli w nim pracować Adam Romański, Jakub Kacprzak oraz Piotr Kwiatkowski. Nie przyjęto jednak tej propozycji, dlaczego?

- Rada Nadzorcza nie kreuje polityki kadrowej PLK, to należy wyłącznie do zarządu. Z tego co wiem, Zarząd PLK zaproponował pracę Panu Kacprzakowi i Kwiatkowskiemu, było to uwzględnione w przyjętym przez RN budżecie, która miała być zweryfikowana po 4 miesiącach (do końca grudnia 2010) i w przypadku zrealizowania deklaracji między innymi pozyskania nowych sponsorów, doszłoby do jej przedłużenia. Pan Kwiatkowski zgodził się na takie rozwiązanie, natomiast pan Kacprzak nie. Nie mi oceniać dlaczego podjął taką decyzję.

Wywiad autoryzowany.

***

Komentarz autora: Rozmowa z prezesem była dłuższa, prezes Roman Ludwiczuk zdecydował się wyciąć niektóre - bardzo ciekawe - fragmenty rozmowy. Zastanawiająca jest jednak rozbieżność pomiędzy Ludwiczukiem a Andrzejem Twardowskim, który również jest członkiem rady nadzorczej. Prezes Energi Czarnych Słupsk przyznał przed kilkoma dniami na naszych łamach, że radzie nadzorczej nie spodobały się niektóre wydatki, bo przychody miały być niepewne. - Rada Nadzorcza zapoznała się z propozycjami zarządu Polskiej Ligi Koszykówki. Postanowiliśmy żeby liga wprowadziła pewne poprawki, bo mieliśmy obiekcje co do budżetu. Był źle skonstruowany - za dużo w nim było wydatków, zarazem zbyt wiele niepewnych przychodów. Bilans tego był ujemny, w efekcie rada zleciła poprawki - powiedział Twardowski, który odniósł się także do Skarbu Kibica, który miał kosztować ligę 60 tysięcy złotych. - Skarb Kibica można wydać z powierzchniami reklamowymi i to za pieniądze sponsorów. Rada nadzorcza nie przejrzała nawet dokładnie projektu sporządzonego przez PLK, drastycznie uszczupliła wydatki działu marketingu. Tym samym Jakubowskiego i spółkę czeka trudne zadanie. Wszak w tej sytuacji ciężko będzie nie tylko znaleźć inwestorów, ale przede wszystkim zyskać kibiców, oglądalność w tv.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.