GP Malezji: poprzedni zwycięzcy

W niedzielę odbędzie się 12 wyścig o Grand Prix Malezji. Poprzednie jedenaście zostało zdominowane przez zespół Ferrari i Michaela Schumachera. Dobre wspomnienia z Kuala Lumpur ma także Robert Kubica, który raz stanął na podium.

W tym artykule dowiesz się o:

Tor Sepang został oddany do użytku w marcu 1999 roku po zaledwie 14 miesiącach budowy. Zaprojektował go Niemiec Hermann Tilke, a obiekt do dziś uważany jest za jeden z najnowocześniejszych w kalendarzu. Inauguracyjny wyścig w październiku 1999 roku wygrał walczący o mistrzostwo Eddie Irvine (Ferrari), ale ostatecznie mistrzostwo i tak trafiło do Miki Hakkinena (McLaren). Zespół Ferrari w kolejnych latach wygrał jeszcze cztery razy, z czego trzy zwycięstwa zapewnił Michael Schumacher. Niemiec aż pięć razy zdobywał na Sepang pole position.

Zwycięzcy GP Malezji

RokI miejsceII miejsceIII miejscePole position
1999 Eddie IRVINE (Ferrari) Michael SCHUMACHER (Ferrari) Mika HAKKINEN (McLaren) Michael SCHUMACHER (Ferrari)
2000 Michael SCHUMACHER (Ferrari) David COULTHARD (McLaren) Rubens BARRICHELLO (Ferrari) Michael SCHUMACHER (Ferrari)
2001 Michael SCHUMACHER (Ferrari) Rubens BARRICHELLO (Ferrari) David COULTHARD (McLaren) David COULTHARD (McLaren)
2002 Ralf SCHUMACHER (Williams) Juan-Pablo MONTOYA (Williams) Michael SCHUMACHER (Ferrari) Michael SCHUMACHER (Ferrari)
2003 Kimi RAIKKONEN (McLaren) Rubens BARRICHELLO (Ferrari) Fernando ALONSO (Renault) Fernando ALONSO (Renault)
2004 Michael SCHUMACHER (Ferrari) Juan-Pablo MONTOYA (Williams) Jenson BUTTON (BAR) Michael SCHUMACHER (Ferrari)
2005 Fernando ALONSO (Renault) Jarno TRULLI (Toyota) Nick HEIDFELD (Williams) Fernando ALONSO (Renault)
2006 Giancarlo FISICHELLA (Renault) Fernando ALONSO (Renault) Jenson BUTTON (Honda) Giancarlo FISICHELLA (Renault)
2007 Fernando ALONSO (McLaren) Lewis HAMILTON (McLaren) Kimi RAIKKONEN (Ferrari) Felipe MASSA (Ferrari)
2008 Kimi RAIKKONEN (Ferrari) Robert KUBICA (BMW Sauber) Heikki KOVALAINEN (McLaren) Felipa MASSA (Ferrari)
2009 Jenson BUTTON (Brawn GP) Nick HEIDFELD (BMW Sauber) Timo GLOCK (Toyota) Jenson BUTTON (Brawn GP)

Robert Kubica w GP Malezji

RokQWyścig
2007 VII XVIII
2008 IV II
2009 VI nie ukończył

Najwięcej zwycięstw w GP Malezji - kierowcy

MKierowcaKrajZ
1 SCHUMACHER Michael Niemcy 3
2 RAIKKONEN Kimi Finlandia 2
. ALONSO Fernando Hiszpania 2
4 IRVINE Eddie W.Brytania 1
. SCHUMACHER Ralf Niemcy 1
. FISICHELLA Giancarlo Włochy 1
. BUTTON Jenson W.Brytania 1

Najwięcej zwycięstw w GP Malezji - zespoły

MZespółZ
1 Ferrari 5
2 McLaren 2
. Renault 2
4 Williams 1
. Brawn GP 1

Najwięcej zwycięstw w Malezji - silniki

MSilnikZ
1 Ferrari 5
2 Mercedes 3
3 Renault 2
4 BMW 1
Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.