Mecze piłkarskiej Ekstraklasy w specjalnym kanale tematycznym?

Kluby Ekstraklasy nie chcą sprzedawać praw do transmisji telewizyjnych jednemu nadawcy. W tajemnicy przygotowują projekt zakładający, że mecze pokazywane byłyby na specjalnym kanale tematycznym Ekstraklasa TV.

W tym artykule dowiesz się o:

Ekstraklasa TV to pomysł klubów na to, jak podpić cenę za prawa telewizyjne. Nowy kontrakt ma obowiązywać przez trzy lata, począwszy od sezonu 2011/2012. Oficjalnie nikt z Ekstraklasy SA nie wypowiada się na ten temat. Firma UFA Sports, która jest pośrednikiem ligowej spółki ma jeszcze czas na to, aby zaproponować zasady sprzedaży praw transmisyjnych.

Kanał tematyczny to plan B Ekstraklasy, która zamierza wprowadzić go w życie wtedy, kiedy okaże się, że wartość nowego kontraktu nie będzie przekraczała obecnego kontraktu. Teraz Canal + i Orange Sport płacą łącznie 120 milionów złotych za sezon. Umowa wygasa w czerwcu 2011 roku. Kluby chcą, aby ta kwota wzrosła do 150 milionów, a właściciel Lecha Poznań Jacek Rutkowski liczy nawet na 200 milionów.

Pomysł na kanał tematyczny pojawił się w momencie, gdy znawcy rynku określili, że wartość praw jest znacznie niższa niż chciałyby kluby i nie przekracza 100 milionów złotych. Stąd pomysł na podbicie wartości praw za pomocą kanału tematycznego, do którego dostęp sprzedawany byłby na platformach cyfrowych. Z takim pomysłem już trzy lata temu wystąpił właściciel Legii Warszawa - firma ITI. Obliczono, że pomysł byłby opłacalny, jeżeli dostęp do kanału kosztowałby 16 zł miesięcznie. Dostępność do niego miałoby nawet 5 milionów abonentów, a pomysły byłby opłacalny, gdyby dostęp wykupiło 2 miliony abonentów.

Trzy lata temu z planów nic nie wyszło, bo Canal + i Orange Sport zawarły sojusz, który zakładał podział kosztów trzyletniego kontraktu. Każda ze stacji wyłożyła po 180 milionów na trzyletni kontrakt. Pomysł kanału tematycznego to próba wymuszenia od nadawców uatrakcyjnienia swojej oferty programowej. Będzie to potrzebne zwłaszcza wtedy, kiedy do walki o prawa nie włączy się Polsat, który mógłby teoretycznie ubiegać się o pakiet główny. Raczej mało prawdopodobne jest, aby ITI chciało kupić pakiet na wyłączność zwłaszcza, że wykosztowało się na prawa do Ligi Mistrzów, za które zapłaciło około 50 milionów euro. Praktycznie żadnych szans na walkę o prawa nie daje się borykającej z problemami finansowymi TVP. Najpoważniejszym graczem pozostanie zatem Canal+ wspierany przez Orange Sport.

Więcej w Przeglądzie Sportowym.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.