Najlepsza liga na świecie startuje w ten weekend - Premier League przed sezonem

Teza bardzo odważna, ale angielska Premier League z pewnością jest w trójce (dwójce?) najlepszych lig na świecie. W weekend rozpocznie się sezon 2011/2012. Aspiracje mistrzowie zgłasza kilka zespołów. 84 punkty - tyle trzeba zdobyć według Sir Alexa Fergusona, aby zostać mistrzem Anglii. Czy ma rację? Przekonamy się w maju przyszłego roku!

W tym artykule dowiesz się o:

Transfery, bo to elektryzuje kibiców

Chyba w żadnej lidze nie ma tylu spekulacji prasowych, co w Premier League. Poczciwy Anglik lubi w niedzielę otworzyć świeżą gazetę i przeczytać jacy to zawodnicy są przymierzani do jego klubu. Trzeba od razu dodać, że niedzielne wydania w Wielkiej Brytanii cieszą się ogromną popularnością.

Kto wygrał bitwę transferową? Zależy jaki wskaźnik uznamy za decydujący. Na pewno królem polowania (póki co?!) nie został Arsenal Londyn. Arsene Wenger nie zmienił swojej polityki transferowej, ale już nie chodzi oto kogo kupił, lecz oto kogo straci. Cesc Fabregas i Samir Nasri z pewnością odejdą z Emirates Stadium i choćby Wenger wydał 100 mln funtów na ich zastępców, to będzie niezwykle trudno ich zastąpić. Wenger dalej ściąga nastolatków. Kupił 17-latka za 12 milionów funtów (Alexa Chamberleina) oraz Carla Jenkinson (19 lat) za milion funtów. Jedynym "normalnym" transferem jest Gervinho, ale nie wiadomo czy poradzi sobie w Premier League.

Aktywniejsze na rynku transferowym były m.in.: Manchester City, Manchester United czy Liverpool. The Citizens pobili swój transferowy rekord i za Sergio Aguero zapłacili 38 milionów funtów. Ponadto przyszli Gael Clichy (7 mln) i Stefan Savic (6 mln). Sporo pieniędzy wydał również Manchester United. David De Gea kosztował 17,6 mln, Ashley Young 15,9 a Phil Jones 16,9. W sumie daje to 50,4 mln funtów.

Liverpool kupił Jordana Hendersona (15,8 mln), Stewarta Downinga (20 mln) i Charlie Adama (7,3 mln). Natomiast Doni przeszedł za darmo. Póki co na rynku transferowym nie szalała Chelsea Londyn. Ściągnęła samych młodych zawodników: Romelu Lukaku (18 lat), Oriola Romeu (19 lat), Lucasa Piazon (17 lat) i Thibauta Courtoisa (19 lat), którego od razu wypożyczyła do Atletico Madryt. Wciąż Andre Villas-Boas liczy na pozyskanie Luki Modrica, ale dwie oferty zostały już odrzucone.

Kto faworytem? Zdaniem Szczęsnego drużyny z Manchesteru

- Faworytem Arsenal nie będzie. Będą nim zespoły z Manchesteru, ale ja głęboko wierzę w to, że jesteśmy w stanie pokonać obie drużyny i zostać mistrzem - uważa Wojciech Szczęsny. Bukmacherzy w Anglii do mistrzostwa typują Manchester United, później Chelsea Londyn, Manchester City, Arsenal Londyn i Liverpool. Jest to niemal wierna kopia pozycji z poprzedniego sezonu z tą zmianą, że zamiast Tottenhamu Hotspur są The Reds.

Klub z Anfield ma o co walczyć. Przez wiele lat był liderem w klasyfikacji drużyn, które najwięcej razy sięgnęły po mistrzostwo Anglii. W maju Manchester United mógł się cieszyć po raz 19. z tego trofeum i został samodzielnym liderem. Długo w grze był Arsenal, ale pod koniec sezonu zawiódł na całej linii i ostatecznie zajął czwarte miejsce.

Spekuluje się, że bieżący sezon może być przełomowy dla Man City. W poprzednim The Citizens wygrali Puchar Anglii oraz zakwalifikowali się do Ligi Mistrzów. Presja z piłkarzy spadła, ale szejkowie domagają się teraz zdobycia mistrzostwa Anglii. Może to być trudne, jeśli ma się tak nieodpowiedzialnych zawodników jak Mario Balottelli.

Oto wyczyn Włocha z towarzyskiego meczu:

Nowe posiłki z The Championship

Trzema klubami, które awansowały do Premier League są: Swansea City, Norwich City i Quenns Park Rangers. Wszystkie zespoły nie dokonały znaczących wzmocnień w letniej sesji transferowej i można spodziewać się, że jak jeden mąż będą walczyć o utrzymanie. Najbardziej zaskakującym beniaminkiem jest Swansea. Łabędzie swoją siedzibę maja w Walii. Jednak eksperci są zgodni - spadną z hukiem.

Bez technologii goal-line

Sędziowie nie będą mogli w tym sezonie korzystać z technologii goal-line. Wykluczyłaby ona błędy arbitrów, którzy nie zauważyli, że piłka przekroczyła linię bramkową. W marcu przyszłego roku mają zapaść wiążące decyzję i możliwe, że zostanie ona wprowadzona od sezonu 2012/2013. Wciąż także nie ma decyzji co do 39. kolejki Premier League ani też przerwy zimowej. Proszą o nią menedżerowie zespołów oraz sami piłkarze, jednak z marketingowego punktu widzenia, to strzał w kolano. Wielu fanów nie wyobraża sobie przerwy w rozgrywkach w okresie zimowym.

Tylko w Szczęsnym nadzieja

Tomasz Kuszczak wszem i wobec zapowiedział odejście z Manchesteru United. Nie pojechał Czerwonymi Diabłami na tournee po USA i trenował z rezerwami. Tymczasem zamiast nowego zespołu jest druga drużyna - chyba że przyjmiemy ją za nową ekipę Kuszczaka.

W Arsenalu numerem jeden - przynajmniej na razie - będzie Wojciech Szczęsny. - Jestem przekonany, że wyjdę w pierwszym składzie. Jeśli nie dam trenerowi powodów do posadzenia mnie na ławce, to mam nadzieję, że tego nie zrobi. Było powiedziane jasno, że jestem numerem jeden i jeśli nie zasłużę na to, żeby nim nie być, to nie będę. Jednak wydaje mi się, że nie zrobiłem nic złego - powiedział młody golkiper Kanonierów.

Wygląda zatem na to, że tylko Szczęsny będzie pojawiał się co tydzień w Premier League. Możliwe, że jeszcze jakiś Polak trafi do tej ligi, ale to mało prawdopodobne.

Kto ile pieniędzy wydał w Premier League? (stan na 11 sierpnia)*

62,7 mln funtów - Manchester City

50,4 - Manchester United

43,3 - Liverpool

38,2 - Chelsea Londyn

23,7 - Arsenal Londyn

23,7 - Sunderland

12,8 - Aston Villa

10,6 - Wolverhampton Wanderers

10,3 - Swansea City

7,4 - Newcastle United

7,0 - Norwich City

6,5 - Fulham Londyn

5,5 - West Bromwich Albion

4,0 - Blackburn Rovers

3,8 - Wigan Athletic

3,0 - Bolton Wanderers

1,8 - Quenns Park Rangers

0 - Everton

0 - Stoke City

0 - Tottenham Hotspur

* Kwoty transferów na podstawie transfermarkt.de

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.