PSŻ Poznań najlepszy w rankingu social mediów w 2. LŻ. Wygrała wszechstronność

Zdjęcie okładkowe artykułu: WP SportoweFakty / Oliwer Kubus / Kolejarz - PSŻ. Na pierwszym planie David Bellego
WP SportoweFakty / Oliwer Kubus / Kolejarz - PSŻ. Na pierwszym planie David Bellego
zdjęcie autora artykułu

Media społecznościowe to obecnie podstawowa forma komunikacji klubu z fanami. Sprawdziliśmy, jak w tym temacie radzą sobie ekipy z 2. Ligi Żużlowej. Zobaczcie ranking popularności ich kanałów social media.

7. miejsce: OK Kolejarz Opole

Facebook: 2 675 fanów (7. miejsce w lidze) Instagram: 746 fanów (7. miejsce w lidze) Twitter: 935 fanów (5. miejsce w lidze) Youtbe: 11 447 wyświetleń (6. miejsce w lidze)

Kolejarz Opole to główny faworyt w walce o awans do Nice 1.LŻ, jednak jeżeli chodzi o social media to jest na końcu drugoligowej stawki. Opolanie bardzo słabo wypadają pod względem zasięgów na najpopularniejszych mediach społecznościowych w Polsce. Jedno jest pewne: w obecnych czasach sam wynik sportowy nie wystarcza, dlatego klub z większą siłą powinien postawić na rozwój social mediów. Bliższe relacje z kibicami to lepsza frekwencja na trybunach i więcej sponsorów, a każde dodatkowe środki przydadzą się w przypadku ewentualnego awansu do pierwszej ligi.

Zobacz także: Junior może zrobić różnicę

Ranking został sporządzony na podstawie sumy zajętych miejsc w lidze pod względem zasięgów na każdym oficjalnym klubowym koncie z czterech głównych kanałów mediów społecznościowych. Zespół z największą sumą zajmuje ostatnie miejsce, natomiast z najmniejszą - wygrywa. Dane na dzień 26 marca 2019 r.

6. miejsce: Arge Speedway Wanda Kraków

Facebook: 8 207 fanów (4. miejsce w lidze) Instagram: 1 114 fanów (6. miejsce w lidze) Twitter: 775 fanów (6. miejsce w lidze) Youtube: 2 463 wyświetleń (7. miejsce w lidze)

Zasięgi generowane przez Wandę dobitnie pokazują, że żużel w Krakowie nie jest popularnym sportem. Zespół ze stolicy Małopolski w naszym rankingu wyprzedza zaledwie OK Kolejarza Opole i bardzo dużo brakuje mu do wyników czołówki. Co prawda, przykład niedawno otworzonego kanału na Youtube pokazuje, że coś się dzieje pod tym względem, ale tutaj zdecydowanie potrzebny jest pomysł i systematyka. Tak dużą aglomerację z pewnością stać na dużo lepsze zasięgi.

Zobacz także: Kossakowski szuka rozwoju w Krakowie

ZOBACZ WIDEO SEC na Stadionie Śląskim. Tak było w 2018 roku!

5. miejsce: Wilki Krosno 

Facebook: 4780 fanów (6. miejsce w lidze) Instagram: 1 351 fanów (4. miejsce w lidze) Twitter: 242 fanów (7. miejsce w lidze) Youtube: 15 303 (5. miejsce w lidze)

Teoretycznie zespołowi z Krosna dużo brakuje do czołówki, ale jeżeli zobaczymy od kiedy prowadzone są profesjonalne działania to ten wynik zasługuje na uwagę. Wilki Krosno to młody twór, ale widać, że jest pomysł na komunikację. Kolorystyka, nowoczesne logo, działalność na każdym z popularnych w Polsce kanałów to są bezwzględne plusy ich działań. Jeżeli krośnianie będą kontynuować ten kierunek to w przyszłym sezonie mogą znaleźć się w naszym rankingu dużo wyżej.

Zobacz także: Pawła Hliba czeka specjalny egzamin

4. miejsce: Stainer Unia Kolejarz Rawicz 

Facebook: 5 493 fanów (5. miejsce w lidze) Instagram: 1 463 fanów (2. miejsce w lidze) Twitter: 1 661 fanów (3. miejsce w lidze) Youtube: 36 650 wyświetleń (3. miejsce w lidze)

Drużyna z Rawicza od wielu lat uważana była za jednego z outsiderów zarówno pod względem sportowym, jak i organizacyjnym. Wszystko się jednak zmieniło w zeszłym sezonie. Współpraca z Fogo Unią Leszno bardzo pozytywnie wpłynęła na rozwój rawickiego ośrodka i widać to również w mediach społecznościowych. Jedno jest pewne: jeżeli w składzie Unii Kolejarza regularnie będą pojawiać się znani młodzi zawodnicy z Leszna to zasięgi klubu będą rosnąć.

Zobacz także: Damian Baliński chce być prawdziwym liderem

3. miejsce: ZOOleszcz Polonia Bydgoszcz 

Facebook: 15 712 fanów (1. miejsce w lidze) Instagram: 1 296 fanów (5. miejsce w lidze) Twitter: 2 451 fanów (1. miejsce w lidze) Youtube: 20 946 wyświetleń (4. miejsce w lidze)

ZOOleszcz Polonia Bydgoszcz dystansuje wszystkich rywali jeżeli chodzi o popularność klubu na Facebooku oraz Twitterze. Co na to wpływa? Historyczne wyniki, słynne nazwiska czy lata jazdy na wyższych szczeblach. Jednak poza wymienionymi czynnikami ciężko znaleźć jakieś inne pozytywy. Jakość prowadzonej komunikacji jest po prostu słaba i jeżeli nic w tym kierunku się nie poprawi to bydgoszczanie będą systematycznie spadać w naszym rankingu.

Zobacz także: Matic Ivacic daje z siebie wszystko

2. miejsce: Euro Finance Polonia Piła 

Facebook: 9 688 fanów (2. miejsce w lidze) Instagram: 1 369 fanów (3. miejsce w lidze) Twitter: 1 262 fanów (4. miejsce w lidze) Youtube: 1 219 760 wyświetleń (1. miejsce w lidze)

Euro Finance Polonia Piła jest bezkonkurencyjna jeżeli chodzi o zasięg wygenerowany na Youtube. Żaden klub 2. LŻ nawet nie zbliżył się do tego wyniku i niewiele wskazuje, aby w najbliższym czasie to się zmieniło. Na innych kanałach też widać, że w Pile mają jakiś plan na komunikację i starają się go realizować. Śledząc media społecznościowe Polonii widać, że to drużyna, która spadła z wyższej klasy rozgrywkowej. Jednak to ideału tutaj jeszcze sporo brakuje.

Zobacz także: Zmiany w Zarządzie Polonii Piła

1. miejsce: Power Duck Iveston PSŻ Poznań 

Facebook: 8 235 fanów (3. miejsce w lidze) Instagram: 1 649 fanów (1. miejsce w lidze) Twitter: 1 831 fanów (2. miejsce w lidze) Youtube: 64 443 wyświetleń (2. miejsce w lidze)

Zwycięzcą naszego rankingu została drużyna Power Duck Iveston PSŻ Poznań. Z roku na rok widać, że Skorpiony zwiększają swój poziom organizacyjny i ma to odzwierciedlenie również w mediach społecznościowych. Poznaniacy mają plan i przede wszystkim chcą nawiązywać interakcje ze swoimi kibicami. Są regularnie obecni na każdym z popularnych mediów społecznościowych i właśnie ta konsekwencja zapewniła im zwycięstwo. Jeżeli dalej będą się tak rozwijać i polepszą jakość swoich materiałów (ponieważ czasami zdarzają się lekkie niedociągnięcia) to mają wszystko, aby wskoczyć na wyższy poziom komunikacji niż 2. LŻ.

Zobacz także: Skorpiony pewne swego przed wyjazdem do Opola

Źródło artykułu: